نوشته شده توسط : ریحانه

باتری های سونی و پاناسونیک در ایران چه وضعیتی دارند؟

امروز در ایران سونی و پاناسونیک، دور برند شناخته شده برای خرید باتری به شمار می روند و از همین رو در این مقاله به بررسی محصولات موجود در بازار ایران از این دو ابر کمپانی در زمینه تولید لوازم خانکی و الکترونیکی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

 

زمینه های فعالیت شرکت سونی و پاناسونیک در ایران به یک یا دو محصول محدود نمیشود. هدف ما در این مقاله بررسی مواردی است که مربوط به باتری های قلمی و نیم قلمی می شود اما این دو کمپانی در تمامی زمینه های موجود در لوازم خانگی فعالیت دارند.تاریخچه مختصری از این دو شرکت را نیز برای شما گرد آورده ایم.

کمپانی سونی در زمینه های بیشتری به صورت بسیار تاثیر گذار فعالیت می کند که نمونه های آن تولید بازی ها برای کنسول سونی (که به گفته بسیاری از افراد بهترین کنسول بازی موجود در بازار است) و کمپانی فیلم سازی در صنعت سینما است.شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی واکمن که اولین دستگاه پخش صوتی قابل حمل است توسط شرکت سونی در سال ۱۹۷۹ تولید شده است.از جمله تولیدات دیگر این شرکت نیز میتوان به تلوزیون،دستگاه های رادیویی،دوربین های عکساسی و فیلمرداری اشاره کرد.از دیگر تولیدات منحصر به فرد و جاودانه سونی میتوان سی دی را نام برد که به تحت عنوان لوح فشرده قابل حملی که میتوان اطلاعات را در روی آن ذخیره کرد و فضای کمتری را میگرفت،در سال۱۹۸۴ به بازار عرضه کرد.

شرکت پاناسونیک امروزه هم ردیف بزرگترین شرکت های صنایع الکترونیکی و مخابرتی ژاپن است. در حالی که شروع کار این شرکت در ابتدا با تولید لامپ های دوچرخه با برند ناسیونال بود در سال ۲۰۱۸شرکت پاناسونیک یکی از ابَر تولید کنندگان تلوزیون در جهان شناخته شد.

 

باتری های سونی و پاناسوینک

این دو شرکت در زمینه تولید انواع باتری های قلمی فعالیت گسترده ای دارند و از همین رو نمونه هایی از این موارد را برای شما بیان می کنیم.

تولید باتری قلمی (AAA)  سونی و پاناسونیک

به گزارش پیشگام آی تی در ابتدا بد نیست بدانیم که باتری قلمی چیست و چه ساختاری میتواند داشته باشد.به طور کلی در ابتدا تولید باتری ها اندازه آنها زیاد قابل توجه نبود ولی با پیشرفت روز افزون وسایل نیازمند به تامین کننده انرژی،باتری ها جایگاه خاصی درا پیدا کردند و ابعاد آنها برای وسایل مختلف مهم شمرده شد.پس سازمان استاندارد سازی آمریکا اقدام به دسته بندی باتری ها کرد.باتری های قلمی میتوانند از نوع زینک-کربن،آلکالاین،لیتیوم-یون،لیتیوم-پلیمر و نیکل کادمیم و همچنین نیکل هیدرید فلز،باشند که هر کدام از این انواع باتری قابلیت های منحصر به خود را دارد.

باتری های قلمی بیشتری استفاده و تولید را در بین تمامی انواع باتری ها داشته و استفاده از این باتری ها در همه زمینه های زندگی ما جاریست. برند های سونی و پاناسونیک از قدیم با تولید این نوع باتری های کاربردی با کیفیت بسیار بالا سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.

تولید باتری قلمی آلکالاین سونی و پاناسونیک

باتری های قلمی الکالاین سونی و پاناسونیک نیز از نمونه های خوب باتری تولید شده در بازار به شمار می روند. این نوع از باتری به دلیل طول عمر بالاتر (حدود 7 برابر باتری های قلمی معمولی) استفاده زیادی در زمینه های مختلف دارند.

لازم به ذکر است که این نوع از باتری از مقاومت داخلی پایین تری برخوردار است و برای مواردی که نیاز به تعویض در بلند مدت وجود دارد استفاده می شود.

تولید باتری نیم قلم (AA) پاناسونیک و سونی

نوع دیگر باتری که شاید نسل دوم باتری های روزمره را ساخته است باتری نیم قلمی است. این نوع باتری ابعاد کوچک تری به نسبت باتری های قلمی داشته و موارد استفاده بسیار زیادی دارد.

 شرکت های سونی و پاناسونیک در این زمینه پیشگام بوده اند و همین پیشگامی باعث شده تا برند سونی و پاناسونیک در این نوع از باتری نیز کیفیت بسیار مناسب و قیمت به صرفه ای را نیز عرضه کنند.

 

باتری نیم قلم آلکالاین سونی و پاناسونیک

باتری نیم قلمی آلکالاین، این باطری یک بار مصرف میباشد وبا توجه به همین مسئله  قابل شارژ مجدد نمیباشد، تفاوت این باتری با باتری معمولی این است که طول عمر این باتری حدود 7 برابر باتری نیم قلمی معمولی است، خرید باتری آلکالاین نسبت به باتری نیم قلمی معمولی  از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر میباشد  زیرا که عمر بیشتری دارند.

ویژگیهای باتری آلکالاین

  • قیمت ارزان ‌:‌ این باتری‌ها با قیمت بسیار مناسب و پایینی در بازار عرضه می‌شوند.
  • ایمنی بالا : آلکالاین بعد از اتمام دور انداخته می ‌شود و به همین دلیل با شارژ مجدد و جریان برق سروکار ندارید. در نتیجه نگرانی بابت نوسانات برق، آسیب به باتری، عدم تطابق شارژر و وجود ندارد.
  • دوست محیط زیست:  آلکالاین فاقد جیوه و مواد سمی است و ضرری به طبیعت نمی ‌رساند. لذا می‌توان ‌این باتری را بازیافت کرد.
  • همیشه در دسترس:  اگر احیانا در سفر باتری شما مشکل پیدا کند، تقریبا در هر شهری می‌توانید به سادگی ‌این باتری‌ها را تهیه کنید.

باتری آلکالاین AAs و AAAs معمول ترين نوع باتری آلكالاين هستند كه ولتاژ نامی هر سلول ‌این باتری‌ها در روزهای اول ۱.۵ و در روزهای بعدی ۱.۲ ولت است. عموما باتری‌های AAs به دلیل ولتاژ نامی حدود ۱.۲ ‌این باتری‌ها به صورت پکیج دسته بندی می‌شوند. مثلا ۳ تا از آنها را در يك پكیج قرار می دهند تا ولتاژ ۳.۳ ولت را تامين کند.

قابلیت شارژ مجدد

وزن
)گرم(

انرژی ذخیرهشده
(Wh)

انرژی ویژه
(Wh/Kg)

چگالی انرژی
(Wh/L)

 

ندارد

۱۳۵

۲۰.۸۳

۱۵۴.۳

۴۲۰

آلکالاین سایز  D

ندارد

۶۵

۹.۵۶

۱۴۷

۳۹۱

آلکالاین سایز  C

ندارد

۱۲

۱.۴۱

۱۱۷.۵

۳۶۵

آلکالاین سایز  AAA

ندارد

۲۴

۲.۶۰

۱۰۸.۳

۳۲۸

آلکالاین سایز  AA

دلیل انتخاب باتری های سونی و پاناسونیک به نسبت سایر باتری های موجود در بازار ایران چیست؟

ü شاید اصلی ترین دلیل برای بسیاری از ما برای انتخاب یک جنس پیشینه برند تولید کننده محصول باشد. سونی و پاناسونیک هر دو در این زمینه خوش نام بوده و محصولاتی را به بازار جهانی عرضه می کنند که کیفیت مطلوبی را شامل می شوند.و حتی در مواردی محصولاتی را برای اولین بار تولید کرده اند.

ü دلیل دوم برای استفاده از برند های ذکر شده عدم قیمت گذاری غیرعقلانی به نسبت نام و کیفیت برند است..قیمت محصولات در بیشتر موارد برای مصرف کنندگان با توجه به کیفیت محصول حائز اهمیت است که  شرکت سونی و پاناسونیک با توجه به کیفیت بالای محصولات خود و به دلیل مشتری مداری به موارد ذکر شده توجه ویژه ای داشته و محصولات خود را با مدیریت قیمت به بازار های جهانی عرضه می کنند

ü دلیل سوم که بسیار مهم است کیفیت ساخت برند های ذکر شده در تولید باتری نیم قلمی و باتری قلمی است. برند های بزرگ مثل سونی و پاناسونیک به دلیل توان مالی بسیار بالا از آزمایشگاه های بسیار خوب و مطلوبی برخوردار هستند و دقیق ترین آزمایشات را به روی محصولات خود اعمال میکنند تا محصولی با بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند.

ü دلیل چهارم انتخاب باتری های ذکر شده توان تشخیص فیک و یا اصل بودن محصول از طرف شماست. به این صورت که با مراجعه به سایت اصلی و یا شرکت عرضه کننده باتری در کشور ایران می توانید استعلام محصول را گرفته و از اصلی بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

تشخیص باتری سونی اصل از تقلبی

باتری های یاد شده در این مقاله به دو نوع قابل شارژ و معمولی به بازار جهانی عرضه می شوند. شرکت سونی در مقاله Warning on Counterfeit Rechargeable Battery and its Charger (هشدار در مورد باتری قابل شارژ تقلبی و شارژر آن) به شرح روند تشخیص باتری های تقلب از اصلی پرداخته است. که همین موضوع از مسئولیت پذیری بسیار بالای این شرکت است.

منبع:



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 2 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

همان‌طور که در آغاز این مطلب ذکر شد، CRM شکل کوتاه شده عبارت انگلیسی Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. به طور کلی، CRM یک استراتژی سازمانی است که برای مدیریت روابط و تعاملات شرکت با مشتریان بالقوه و بالفعل طراحی و تنظیم می‌شود.
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک اصل کلی بسیار ساده دارد: «اولویت با مشتری است». این اصل کلی تقریباً همان شعار قدیمی فروشندگان ایرانی است که قبلاً در فروشگاه‌های مختلف شاهد آن بودیم: «همیشه حق با مشتری است.»
هنگامی‌که برای مشتری اولویت قائل می‌شوید و به هر تعاملی از زاویه دید وی نگاه می‌کنید، نتیجه کارتان چیزی به‌جز فراهم آوردن تجربه‌های بهتر برای وی نخواهد بود که این به نوبه خود باعث افزایش اعتماد او به شرکت شما خواهد شد.
 
 

ابعاد گوناگون CRM

به طور کلی وقتی از ترکیب CRM استفاده می‌شود، معمولاً منظور یک یا چند مورد از موارد زیر است:
•CRM به عنوان استراتژی یا راهبرد: این نگرش یا فلسفه کسب‌وکار نسبت به نحوه مدیریت رابطه با مشتریان بالقوه و بالفعل است؛
•CRM به عنوان فرآیند: در این حالت می‌توان CRM را به عنوان شیوه‌ها و روندی در نظر گرفت که کسب‌وکار برای رشد و مدیریت آن رابطه‌ها به آن متوسل می‌شود؛ 
•CRM به عنوان فناوری: در این حالت، CRM یک محصول ساخته دست فناوری است که انواع مختلفی دارد و کارکنان شرکت از آن برای ثبت، گزارش و تحلیل تعاملات بین شرکت و کاربران آن استفاده می‌کنند. این CRM فناوری محور را با نام‌های سیستم، نرم‌افزار یا راهکار CRM نیز می‌شناسیم. در قسمت بعد با این تعریف از CRM بیشتر آشنا می‌شویم.
برای مشاهده ادامه مطلب درباره CRM به سایت https://www.owj.io مراجعه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 2 / 1400 | نظرات ()