نوشته شده توسط : ریحانه

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن سندی است که توسط مقامات مربوطه برای متقاضی سفر به کشوری که در منطقه ی شینگن قرار دارد صادر می شود. حوزه ی شینگن متشکل از ۲۶ کشور است. کشورهای عضو اتحادیه ی شینگن توافق کرده اند تا شهروندانشان به طور آزادانه در حوزه ی شینگن تردد کنند. از میان ۲۶ کشور تحت موافقتنامه شینگن ۲۲ کشور عضو اتحادیه ی اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند. انجمن تجارت آزاد اروپا به موازات اتحادیه اقتصادی اروپا و همکاری با آن فعالیت می نماید. این اتحادیه از چهار کشور ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس تشکیل گردیده و در چهارم ژانویه ۱۹۶۰ بنیان ‌گذاری شده است. در ادامه با سفرمی همراه باشید…

 

منطقه ی شینگن

منطقه ی شینگن اغلب کشورهای اروپایی را تحت پوشش قرار می دهد، به جز بریتانیا و کشورهایی از قبیل رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس؛ همچنین به زودی ایرلند نیز به عضویت شینگن در خواهد آمد. با این وجود کشورهایی نیز وجود دارند که بخشی از اتحادیه ی اروپا نیستند اما هنوز عضو منطقه ی شینگن بشمار می روند و سیاست تردد آزاد را گرامی داشته اند؛ این کشورها از قبیل نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختن اشتاین می باشند.

 

کشورهای عضو شینگن

کشورهای عضو شینگن از قبیل اتریش؛ بلژیک؛ جمهوری چک؛ دانمارک؛ استونی؛ فنلاند؛ فرانسه؛ آلمان؛ یونان؛ مجارستان؛ ایسلند؛ ایتالیا؛ لاتویا؛ لیتوانی؛ لوکزامبورگ؛ مالت؛ هلند؛ نروژ؛ لهستان؛ پرتغال؛ اسلواکی؛ اسلونی؛ اسپانیا؛ سوئد؛ سوئیس و  لیختن اشتاین هستند.

 

چه افرادی نیازمند اخذ ویزای شینگن هستند؟

شهروندان کشورهایی که عضو منطقه ی شینگن نیستند برای سفر به اروپا و ورود به منطقه ی شینگن نیازمند اخذ ویزای شینگن می باشند. اما برای این قانون استثناهایی وجود دارد: برخی از کشورها که عضو پیمان شینگن نیستند هنوز برای ورود به منطقه ی شینگن نیازی به دریافت روادید ندارند.

 

شرایط درخواست ویزای شینگن

همانگونه که در بالا ذکر شد، به منظور سفر به یک یا چند کشور اروپایی عضو شینگن، باید به سفارت یا کنسولگری تعیین شده بروید و درخواست ویزای شینگن بدهید. با این وجود برای رسیدگی به تقاضای ویزای شینگن الزامات خاصی وجود دارند که در همه ی سفارت ها یا کنسولگری ها یکسان هستند و تقاضا دهنده الزاماً باید واجد شرایط باشد.

 

 منبع : سایت safarme



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 10 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ریحانه

واحد گشت تهران

در گذشته زیرمجموعه‌ای از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اجاره اتوبوس‌های این شرکت به صورت دربستی نیاز شهروندان تهرانی را برای اجاره اتوبوس دربستی ارزان قیمت برطرف می‌کرد. شهروندان تهرانی در طول زمان عادت کردند که برای اجاره اتوبوس شرکت واحد در جستجوی عبارت واحد گشت باشند. بیشترین استفاده از واحد گشت برای ایاب ذهاب بهشت زهرا و مراسم خاکسپاری است. به گونه‌ای که بیشترین استفاده از اتوبوس‌های دربستی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای حمل و نقل اقوام تازه متوفی و ایاب و ذهاب بهشت زهرا استفاده می‌شود. ما در بین کسانی که این خدمات را ارائه می‌دهند یکی از قدیمی‌ترین، خوشنام‌ترین و به روزترین ارائه دهندگان این سرویس هستیم. برای اجاره اتوبوس دربستی کافی است با شماره تلفن‌های ما تماس حاصل فرمایید تا اتوبوس درخواستی شما در سریعترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما ارسال و خدمات کامل به شما ارائه دهد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 10 / 1398 | نظرات ()